7/20/11

Diari LRT 200711

Aku beli tiket LRT seperti hari-hari sebelumnya. Menunggu dengan penuh sabar untuk pulang.

Kalau pulang jam 7.00 petang ke atas selalunya LRT lengang. Semua sudah pulang ke rumah untuk berehat. Bermesra bersama keluarga tersayang.

Hari ini aku masuk di koc paling hadapan. Kosong. Jadi boleh dapat duduk dan merehatkan badan sebelum sampai ke Setiawangsa.

Dalam perjalanan, masuklah tiga orang budak. Berdiri di tengah-tengah. Seorang berbadan kecil bermuka seperti nenek, seorang lagi pula berbadan agak besar dan berambut panjang dan seorang lagi lelaki dengan pakaian megnikut arus perdana.

Mereka berborak. Berborak dengan nada yang kuat sekali. Aku dapat dengar ada suara Donald Duck, Giant dan Misae sedang berkumandang di dalam koc aku. Berbicara tentang kartun di Astro.

Samapai di stesen Setiawangsa aku turun untuk ke kereta. Aku perasan budak-budak ni pun turun. Masih lagi bercakap tak henti-henti, dengan nada yang kuat. Aku rasa budak-budak ni nanti boleh jadi promoter berjaya satu hari nanti.

No comments: